Rask og uventet nedleggelse

Edda Media har besluttet å kutte samarbeidet med Gamer.no allerede i dag klokken 12. Det betyr at alt innhold forsvinner, og det vil likevel ikke være mulig for oss å drive normalt resten av kalenderuka, altså frem til søndag.

Vi vil forsikre leserne våre om at vi jobber på spreng for å få opp et nytt, midlertidig design og en teknisk plattform, slik at vi kan fortsette å levere stoff på Gamer.no – i en ny drakt, men med de samme menneskene som har bygget opp Norges største spillside siden 2001.

Domenet Gamer.no vil peke til denne bloggen, som en midlertidig løsning.

Mer informasjon om bruddet mellom Edda Media og Gamer.no finnes i artikkelen som ble publisert på Gamer.no torsdag 29. januar, som vi også gjengir i sin helhet her:

Gamer.no forlater Tek.no-nettverket

På grunn av uenigheter om driften av Gamer.no – Norges største spillnettsted – er det nå besluttet at samarbeidet mellom Edda Media og Gamer.no avsluttes.

Gamer.no startet i 2001, og inngikk den gang en samarbeidsavtale med Hardware Online AS. Hver av partene har siden den gang hatt 50% eierskap til prosjektet, også etter at Hardware Online AS ble kjøpt av Orkla Media (som nå er kjent som Edda Media). I den senere tid har partene forsøkt å bli enige om videre samarbeid, men har ikke lyktes.

Produksjonen av innhold på Gamer.no, slik dere kjenner nettstedet i dag, vil fortsette ut uka. Parallelt vil vi utvikle en ny, midlertidig utgave av nettsiden, som forhåpentligvis er klar rett over helga. Deretter vil Gamer.no jobbe tett med en ny samarbeidspartner som vil videreføre konseptet, og de redaksjonelle verdiene.

Ettersom Gamer.no har benyttet Edda Media-eide tjenester som Diskusjon.no, Prisguide.no og Bruktmarked.no, så vil ikke disse tjenestene være en del av nye Gamer.no. Vi tar imidlertid med oss domenenavnet, merkevaren, artikkelarkivet og hele redaksjonen, og vil gjøre alt vi kan for å få på plass et nytt diskusjonsforum så raskt som mulig, og på sikt bygge opp tjenester som erstatter alle de gamle.

Redaksjonen i Gamer.no ønsker å takke alle kolleger og venner i Edda Media og Tek.no-nettverket for det gode samarbeidet.

Opprinnelig diskusjonstråd for artikkelen på Gamer.no

Henvendelser kan rettes til Tor-Steinar Nastad Tangedal på telefon 414 71 909 eller e-post tor-steinar(at)gamer.no

Stikkord:

109 kommentar to “Rask og uventet nedleggelse”

  1. Chrissj Says:

    Gleder meg til å se nye gamer.no og jeg tror det er til det beste for nettstedet. Kjipt at Edda (etter min mening og oppfatning)har opptrådt uproffesjonelt ved å gå tilbake på det de har lovet.

    For å si det som Ari: «Edda Media er død for meg, og dette er begravelsen»

  2. Tore Says:

    Stå på gutta. Jeg henger med, bare sleng opp et nytt forum så er vi igang. 🙂

  3. qualbeen Says:

    Hvorfor har Edda plutselig stengt ned domenet? Jeg trodde de hadde lovet drift i iallefall en uke til, og de kan da ikke bare gjøre slikt?!

    Jeg aner overhodet ikke hvilke uenigheter som ligger til grunn mellom Edda og Gamer, men jeg føler Edda behandler oss lesere dårlig! Hvor lang tid tar det før plutselig akam, amobil eller hw ikke lenger er tilgjenlig?

    Uff nei, trist å se interne stridigheter ødelegger hw-nettverket – et nettverk som er/var ekstremt bra, og som tilbød mange gode tjenester godt integrert sammen.

  4. Daniel M Says:

    Lite seriøst å kutte all kommunikasjon på dagen, synes jeg. Lykke til, Gamer! 🙂

  5. Thomas_H Says:

    Ser veldig uprofft ut av Edda å ikke holde det de har lovet syns jeg. Lykke til videre Gamer =)

    Mvh

    Trofast leser siden ’03

  6. Paisley Says:

    Følger med dere uansett hvor dere går. Jeg støtter dere fullt ut og kommer garantert til å bli med på deres nye forum.

    lykke til med ny side, jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg!

  7. lol Says:

    lol, sikkert fordi gamer.no prøvde å være ‘kul’ ved å gi Killzone 2 en latterlig score på 6/10.

    litt rart, egentlig, når alle de største og mest respekterte gaming sidene på nettet nettopp ga spillet 9/10 og høyere.

    lykke til!

  8. D.Chavez Says:

    Oh noes, enda en konspirasjonsteori!!

  9. Ted Says:

    Stå på gamer.no, jeg henger med og liker virkelig de artikler og spill anmeldelsene dere publiserer. Synd at det gikk som det gikk med Edda, men pytt pytt, dere klarer dere videre med eller uten de (håper jeg) 🙂

  10. Gnomkraft Says:

    Jeg kommer til å migrere over til den nye Gamer.no og ta ibruk deres nye forum ihvertfall for en tid for å se om det vil fungere.

    Da Kulturo gikk ned gjorde jeg det samme og forflyttet meg til Filmbyen.no

    Jeg kommer sansynligvis til å finne meg forum for hver sin nisje om det fortsetter slik. Det er synd for diskusjon har fungert ypperlig for meg til det begynte å bli krøll.

  11. Nailer Says:

    Tenkte med en gang at Edda hadde tatt aksjon tidlig da jeg så hvit side før i dag. Stå på gutta! Jeg syns synd på den som skal snekre sammen en webside over helgen. Uansett, vi lover å følge med selv om siden er strippet for funksjonalitet i begynnelsen.

    Det høres ut som noen i redaksjonen deres virkelig har blitt uvenner med noen i Edda…

  12. bamsefar Says:

    Gleder meg til å se resultatet, gamer har og vil forbli min kilde til spillanmeldelser!

    Med tiden er det mulig å få vite hva planene er for «nye» gamer? Kommer dere til å holde dere til journalistisk innhold eller har dere tenkt å utvide med f.eks (et større utvalg) spillservere o.l?

  13. Sheel Says:

    Synd dette, jeg kommer helt sikker til å følge med videre uansett hvordan dette ender. Uansett hvordan man vrir og vender på dette så diskusjon.no sunket smått i mine øyne med dette tapet.

    Stå på videre, Gamer.no 🙂

  14. steffengd Says:

    Dere skal vite at jeg er med dere! Stå på videre! 🙂

  15. HarTroa Says:

    Nå ere bare å brette opp ærm’a. Opp med nye artikler og humøret. Ædda media,- hva er det? GAMER.NO, jo de kjenner vi!

  16. Gamer.no-fan Says:

    Dere er best! Kjempeflinke. Stå på!

  17. Alfred Says:

    lurer på korleis dette ender opp… trur det blir ei bra side 🙂

  18. Lakus Says:

    Synes Edda Media har opptrådt svært uprofesjonelt ved å ikke la dere gjøre dere klare for en overgang ved å mer eller mindre sparke dere ut med kun en koffert og et slips. Uten dere, Hardware og Overklokking ville ikke Edda hatt noe den dag i dag!

    Lykke til med ny side Gamer og vit at vi er mange som følger dere hvor enn dere går. Jeg registrerte meg via min spillinteresse hos dere og fikk Diskusjon.no på kjøpet. Om jeg må gi opp bonusen for å få en skikkelig spillside så er det en liten pris å betale.

    Ser frem til en ny side og et nytt forum =)

  19. Avean Says:

    Har dere mistet databasen ? Tenker på alle brukerne og postene ? Det går jo an å eksportere deler av databasen til HW som tilhører dere så dere ikke mister alle brukerne.

  20. bamsefar Says:

    Akkurat den biten tilhører vel diskusjon.no, som såvidt jeg har forstått gamer.no ikke har noe «eierskap» over. Med andre ord så må det begynnes fra byrjan av. Egentlig helt greit for min del.

  21. Comprade Says:

    Vit at oss gutta i Team Chrissj er med dere hvor enn dere går. Det gikk veldig fint med Giant Bomb, så jeg ser ingen grunn til at det ikke vil gå like fint med dere gutta 🙂

  22. IR Says:

    Da vil jeg være bruker nr 1.

  23. Kaasa92 Says:

    Gleder meg til en ny side er klar 😀

    Gamer.no var grunnen til at jeg registrerte meg på diskusjon.no, en gang for noen år tilbake. Så kommer til å være mye på siden som kommer.

    Lykke til !

  24. lord nuker Says:

    ønsker dere alt vel videre og håper dere snart får opp side og forum.

  25. Kenichi-san Says:

    Stå på Gamer.no 😀 Gleder meg til å se den nye drakten deres ^__^ Dere har og vil være min standard side for spillanmeldelser og nyheter =)

  26. Trym Says:

    Fikk en ide til designet, hadde det ikke funket å lage en konkurranse, der den personen som laget den beste sia, hadde vunnet et spill =D?

    Uansett hva som skjer, lykke til! Dere trenger ikke uprofesjonelle Edda Media.

  27. Eurogamer Says:

    Lykke til videre, euroGAMER!

  28. fargoth Says:

    Hva med å gå bake til det gamle designet før «det store hamskiftet» i forbindelse med opprettelsen av tek.no? Gjerne med noen modifiseringer «bak kulissene» for lettere og mer effektiv publisering. Uansett skal det bli spennende når dere får på plass et nytt forum, det er jo en glimrende start som muliggjør å bygge et ENDA bedre forum enn tidligere. En fresh start, stein på stein.

  29. gormers Says:

    Lykke til og stå på. Blir lettere å se hvem det er som er den store stygge ulven når Edda holder på slik ;P

  30. GameBoy Says:

    Stå på karer!

  31. piccolo Says:

    Killzone 2 anmeldelsen som fikk Edda Media til å forlate Gamer.no? 😀 For meg gjør det ingenting om det aldri kommer en ny «Gamer.no». Makan til møkkaside skal en lete lenge etter, trege med oppdateringer, fleste artiklene er klipp/lim og anmeldelsene er helt på tryne. Eneste grunnen til at jeg var her inne var pga forumet (takket vere tek selvsagt) som er Norges ALLE BESTE!

  32. Svinat Says:

    Jeg vet at jeg kan stole på dere som driver gamer.no. Gleder meg til den nye siden kommer opp, og at det blir et mindre forum kan jo kanskje være like greit. 🙂

  33. Meggerb Says:

    Synd å se at det gikk som det gikk, men godt å se at dere holder koken og ikke gir opp. Gamer.no er så og si min startside nummer 2 når jeg starter Firefox hver dag. MAO ingen dag uten Gamer.no.

    Stå på folkens, dette fikser dere!!! 🙂

    Hilen Meggern

  34. Head_hunter Says:

    Hva kommer den nye siden til å hete?

  35. A Non E-moose Says:

    Sørg for å bruke IPB og det gamle (2007) designet på den nye siden, så blirre bra 😉

  36. dustebruker Says:

    Heh.. synd er det jo, var så greit å ha alt på ett sted. Men det er jo litt spennende også, gler meg til ny side! De «gamle» sidene var jo litt kjedelige og strømlinjeformede, nå slipper dere å ta hensyn til en felles layout og jeg håper dere boltrer dere vilt i ny design 😀

    Edda opptrer jo 100% business og competition her og driter tydeligvis i alt som fantest av gammelt vennskap, her var det om og gjøre å hindre gamer.no i å få brukerne med seg over til ny side. Det er såpass kjipt gjort at jeg likegodt ser meg rundt etter en ny hw side også.

  37. JanH Says:

    Veldig synd. Gamer.no er ikke bare et meget bra spillsted, det er uten sammenligning det beste IT-relaterte webstedet på norsk. Stå på, lykke til, og jeg håper dere er tilbake meget snart!

  38. TJ Says:

    At Edda har tatt ned siden allerede er jo glimrende. Herlig å se at noen norske bedrifter skjønner at det gjelder å posisjonere seg i et kompetitivt marked. P4 gjorde noe lignende (dog enda smartere) da de skiftet frekvens et par måneder før de behøvde å gjøre det.

    Gleder meg forresten til å se hva Edda finner på videre. Håper vi kan få et bra tilskudd i den triste norske spillsidefaunaen.

  39. YoYo Says:

    Trist at dere ikke har greid å komme til enighet. Et stort tap fo begge parter.

  40. Pinng Says:

    Trist men overkommelig.
    Håper dere ikke endrer stil og layout alt for mye, og ikke blir som cg.

  41. YoYo Says:

    Jeg håper alle skribentene holder ut til ny løsning er på plass. Det er dere som er gamer.no.

  42. Aleksandar Says:

    Dette burde dere ha ventet da. Det er sånt som skjer når man kødder med en Jékitsj.

  43. Marius Brkk Says:

    Hei alle dere hos gamer.no
    Jeg er en av administratorene hos nyfritid.no som er medlemm ab portalendin nettverket og jeg lurte på om det kanskje var en mulighet for et sammarbeid mellom oss?

    Dette trur jeg hadde vært meget positivt for begge parter.
    Hvis dette høres intressant ut, kan dere sende meg en Mail på marius-bekk@hotmail.com eller sende sms/ringe 95414363.

    Mvh Marius Bekk og portalendin nettverket

  44. Marius Bekk Says:

    må bare beklage skriveleif 😦
    sitter på en bærbar med et utrolig dårlig tastatur.

    men håper det er forstårlig i alle fall 😀

  45. Zealuu Says:

    TJ: Jeg ser ikke det kompetitive i å gjøre entusiastnettsteder om til formålsløse rapporteringsorgan som spesialiserer seg på å oversette smånyheter fra større nettsider (ie. hardware.no anno 2009), som utvilsomt er det Tek.nos spillalternativ vil bli. Men egenprodusert redaksjonsmateriale med høy kvalitet er vel ikke kompetitivt nok til å overleve i «den triste norske spillfaunaen».

    Lykke til med den nye våren, gamer.no!

  46. Thomas Blure Says:

    Ble skjokka når jeg åpnet mozilla i deg, da jeg kom til denne siden (har gamer.no som start side)
    utrolig idiotisk av Edda Media
    ble nesten lei meg 😥

  47. romanc Says:

    Jeg kommer til å savne en integrert profil over flere fora, men vil følge dere når dere etablerer et nytt hjem.

  48. Øyvind Hauge Says:

    Man vet hva man har og slikt sett er det synd gamer.no forsvant slik vi kjenner det, men samtidig håper jeg dere får til noe nytt og enda bedre. Jeg ønsker dere i alle fall lykke til!

    Øyvind

  49. Knut Gribb Says:

    Stusselig av Edda Media. Følger dere over på nytt hjem når den tid kommer. Lykke til!

  50. Gaute65 Says:

    http://www.dagbladet.no/2009/01/30/kultur/spill/gamerno/edda_media/4620094/

  51. MortenM Says:

    Gleder meg til dere er oppe igjen. Gamer.no har vært en fast side å besøke i flere år.

  52. Terje x23 Says:

    Gamer må tilbake. Hva skal jeg eller slå ihel tiden med på jobb? GO gamer.no : D

  53. David Says:

    Stå på karer! Dere er by far den beste spillsiden i Norge. Drit i edda, et firma med logo som en surt «smilefjes» er uansett ikke verdt å samarbeide med;)

  54. Tor-Steinar Nastad Tangedal Says:

    Mange takk til alle som støtter oss! 🙂

    Svar til Head_hunter, som lurte på hva den nye siden vil hete: Den vil hete Gamer.no. Hvis du mente hva den nye spillsatsingen til Tek.no-nettverket vil hete, så må du spørre dem om det 🙂

  55. AbsoluttSpill.no Says:

    Vi ønsker dere lykke til videre og håper dere får klar en minst like bra side om ikke så altfor lang tid.

    Vennlig Hilsen
    Alle oss i AbsoluttSpill.no

  56. Thommy Says:

    We will follow you!

    Bare sett opp en ny side så kommer vi dit. Takk for gamle gamer.no, gleder meg til den nye

  57. Markus Lund Says:

    Ønsker dere lykke til Gamer! Kommer garantert til å besøke den nye siden deres flere ganger daglig, og bruke det nye forumet deres! Stå på!

  58. Patriot Says:

    piccolo:
    »
    Makan til møkkaside( Ædda Media ) skal en lete lenge etter, trege med oppdateringer, fleste artiklene er klipp/lim og anmeldelsene er helt på tryne. Eneste grunnen til at jeg var her inne var pga forumet (takket vere tek selvsagt) som er Norges ALLE BESTE!
    »

    Hehe.
    Joda, nå som Ædda Media er long gone, er det muligheter. Stikk og koz deg på et forum, du’a.

  59. Anders Johansen Says:

    Jeg holder med dere Gamer.no! Stå på!

  60. shampoomactavish Says:

    Shampoo her. Vil bare si at uansett hva som skjer, så holder jeg med dere, Gamer. Og det er det heldigvis mange andre trofaste brukere som gjør også. Håper dere klarer å bygge opp en like god (bedre?) side enn den dere hadde før, lykke til og vit at dere alltid har min støtte!

  61. kristian Says:

    Dette gikk kjapt ja. Jeg håper dere får lagd en stilren og enkel side med ett greit forum 🙂 Det enkle er det beste.

    Så får dere bare spørre om dere trenger folk til å hjelpe dere på dugnad 🙂

  62. CON-ÆDDA-MEDIA Says:

    TJ:
    »
    Herlig å se at noen norske(?) bedrifter skjønner at det gjelder å posisjonere seg i et kompetitivt marked. P4 gjorde noe lignende (dog enda smartere) da de skiftet frekvens et par måneder før de behøvde å gjøre det.
    »

    Du mener tydeligvis at det var fint at P4 mistet sin statiske frekvens fordi en stor aktør/ makthaver ønsket det ( Ædda Media ). Takk for ditt innspill. -Det er faktisk ikke mulig å skjønne hvilke norske eller andre bedrifter du sikter til. Siden det eksisterer en sjanse for at det du gulper kan tolkes som at P4 var smarte, men noen andre store bedrifter( ÆDDA MEDIA) ikke er det, så kan jeg si meg enig i gulpingen.

    GAMER.NO er kultur!

  63. psike Says:

    Har vært en fast leser i mange år og dere har definert hvordan anmeldelser skal være! Jeg støtter dere 100%. Har kun lusket på forum, så får heller være litt mer aktiv framover 🙂 (på deres nye forum, såklart)

    Lykke til og fortsett med å gi meg interessante nyheter/blogger/førsteinntrykk/anmeldelser/features!

  64. Stu Says:

    Utrolig kjedelig. Men må inrømme at jeg var stor fan, og veldig involvert i gamle Hardware nettverket før orkla media kom inn i bildet.
    Etterhvert, boikotta jeg det latterlig dårlige forumet som var der, men fulgte med på Kulturo, Amobil og Gamer. Så kutta de Kulturo, Amobil tester mobiler 2mnd etter de har kommet på markedet. Da var det Gamer igjen. Tek og Diskusjon er død for meg.

    Men nå som Gamer.no(orginale) starter på nytt, følger jeg på!
    Jeg får ønske dere lykke til, får komme tilbake sterkere enn før, uten Edda’s restriksjoner.

  65. Jørgen Says:

    Huff, dette var trist. At Edda media kan klare å kaste bort et siste snev av profesjonalitet ved å behandlere dere sånn som dette er helt utrolig! Ønsker dere all lykke til med videre drift, det blir nok mange utfordringer med å etablere egne systemer og få ny nettside opp, men det er ikke noe dere ikke kan klare. 🙂

    Resten av nettverket har bare gått i utforbakke siden ok.no ble lagt ned, deretter forsvant programmer.no, så kulturo.no, nå gamer.no, og det eneste som sitter igjen til slutt blir nok tek.no med en haug thinkgeek-«artikler»… 😦

    Forresten, hvordan er status på det dere har av journalistisk stoff produsert under Edda media? Dere får vel ta med dere stoff produsert av deres egne skribenter?

  66. Laland Says:

    Gleder meg til å fortsette å lese deres artikler, anmeldelser og bli medlem på deres forum! Kommer til å støtte dere videre som norges udiskutabelt beste spillside! Stå på, Gamer.no! 🙂

  67. Kaaos Says:

    Hmm tja,
    Her må Gamer.no gjøre noe seriøst, Edda Media kommer sikkert med et skikkelig counter-punch og setter opp egen side, dere har lite tid om dere skal greie å komme dere på bena igjen. At dere mistet forumet deres vil nok også tape tonnvis av lesere. Var greait å delta i diskusjon på gamer.no fordi man hadde kontoen som fungerte både der og på hw.no.

  68. Tage Says:

    Tror mange vil droppe et eventuelt nytt nettsted Edda. Tror heller gjengen følger etter det nye Gamer.no, da det helt tydelig er den mest profesjonelle gjengen i dette land når det gjelder artikler og omtaler av spillmedier.
    Og som mange her har sagt, Edda opptrår utrolig uprofesjonell når de ikke holder bestemte avtaler slik.

    Stå på folkens! Gleder meg mye til den nye Gamer.no kommer! Kanskje det var det beste for nettstedet?

  69. TSP Says:

    Hepp!

    Jeg vil gjerne ønske dere lykke til med deres nye side – jeg kommer til å følge med! Når det er sagt vil jeg og fortsette på Diskusjon.no og kan nok komme til å ta i bruk Tek-nettverket sin nye spillsatsning – selv om jeg er svært skeptisk til om de vil kunne leve opp til det fantastisk gode nivået som jeg mener dere har hatt hittil på artikler og omtaler.

    Jeg håper virkerlig at dere får med dere det arkivet med nyheter fra Tek-nettverket, det fortjener dere. Samtidig mener jeg det blir naturlig at artiklene fortsatt blir tilgjengelig fra Tek sin nye spillportal og prisguiden til Tek-nettverket. Derfor håper jeg med andre ord at både dere i Gamer.no og Tek-nettverket deler det arkivet av spillnyheter som dere i Gamer.no skrev, uten unødig krangling – det vil definitivt være det beste og mest rettferdige for begge parter – samt at det blir det mest brukervennlige.

    Tror det beste vil være å ta i bruk IPS sin forumløsning; IPB – som er det Diskusjon.no bruker – det blir ikke like store endringer for brukerne å forholde seg til med tanke på forumet hvert fall på den måten.

    Jeg ser fram til å følge dere videre! Har vært en trofast leser siden høsten 2004 og startet like etter en tråd på Diskusjon.no om «Rome: Total War» under brukernavnet «The Strategy-player». Etter dette synes jeg kvaliteten på nyhetene, omtalene og nettsidene bare har økt og økt, spesielt merket jeg dette i 2008. Kvaliteten på resten av Tek-nettverket synes jeg har gått i motsatt retning. Det negative jeg ser i denne splittelsen er at jeg tror det blir svært hardt for dere å bygge opp ny publiseringsløsning fra grunn av, den som Tek-nettverket bruker virker veldig profesjonelt og jeg håper at dere klarer å bygge opp noe lignende deres system på sikt. Når det gjelder design kan det og bli tøft – men dere kommer sikkert med en løsning. 😉 Dere er uantsett utrolig dyktige skribenter som levert innhold av høy kvalitet og har servert meg mange timer kvalitetsnyheter og omtaler, for ikke å glemme de svært interessante refleksjonene dere har hatt!

    Jeg liker og alt dere står for. Tenker da spesielt på artikkelen deres om objektivitet og forsvaret av nynorskbruk.

    Mvh TSP 🙂

  70. Hr. Kanin Says:

    Jeg har allerede abstinenser!

  71. FredrikFtw Says:

    Kommer alle artiklene fra gamle Gamer til å dukke opp i arkivet hos nye Gamer? Eller kommer tek.no til å beholde dem?

    Kjedelig at det gikk som det gikk og at sida ble tatt ned før tiden :\

    Lykke til med å bygge opp Gamer igjen! Håper at et lite forum dukker opp snart ^^

  72. Lazy Says:

    synes det er like greit at siden er nede. makan til idiotisk side skal man lete lenge etter. ting henger jo som regel ikke på greip med repotasjer og annmeldeser, så synes ikke edda media gjorde noe feil. de leker jo ikke som gamer.no gjør. Gamer.no = tidsfordriv for folk som egentlig ikke liker pøkk

  73. Lakus Says:

    Gøy å se at 95% syntes at Ga,mer.no enter va flinke eller i det minste gjennomsnittlige. Og så har du de siste 5% som mener Gamer.noo er helt forferdelig.

    Morsomt i de sene natterstimer.

  74. TJ Says:

    Til CON-ÆDDA-MEDIA og Zealuu. Dere skjønner jo ikke hva jeg skriver. Bakgrunnen her er jo at Gamer og Edda har hatt uenigheter, så store at de velger å skille lag. Det har jeg latt stå ukommentert, for det vet jeg lite om.

    Det jeg kommenterer er at det er smart av Edda og gjøre gamer.no tom slik P4 gjorde FM 103,9 tom før det strengt tatt er nødvendig. Som jeg også påpeker var det nok langt mer virkningsfult for P4 ettersom de «tvang» sine lyttere over på sin nye frekvens lenge før Kanal 24 trodde de skulle gjøre det.

    Hva gjelder gamer ellers så mener jeg at de inngår i den triste faunaen ja. I hele tatt synes jeg det er veldig mye trist spilljournalistikk ute og går. Hederlige unntak er Rune Fjeld Olsen i VG og crewet bak det nedlagte 1upshow (som nå har startet opp eget).

  75. TSP Says:

    Det jeg synes er mest sjokkerende er hvordan enkelte brukere reagerer etter Killzone 2 anmeldelsen som Gamer.no kom med. Det er helt greit at de mener anmeldelsen kunne vært bedre formulert og at anmelder burde fått frem det han mener er positivt på en bedre måte.

    Det som blir feil for meg er når enkelte lesere nå trekker frem denne anmeldelsen som grunnen til at det bare er rett og rimelig at Gamer.no flytter og splittes ut av nettverket – det gjør meg frustrert. Gamer.no har skrevet mange tusen omtaler, refleksjoner, sniktitter og nyheter gjennom de 8 årene de har levert redaksjonelt materiale som jeg mener holder en svært høy kvalitet. Omtalen av Killzone 2 er en eneste redaksjonell tekst skrevet av Gamer.no, som har vært ute kun en dag av disse årene – å si at skribentene eller siden generelt ikke holder mål på grunn av dette er for meg merkerlig. Da synes jeg det virker som folk setter for stor lit til sine egne og majoritetens meninger, for med en gang Gamer.no er uenige med majoriteten om noe virker hele leserflokken og angripe. Jeg synes det er smått rart at mange av de brukerene som slakter Gamer.no i diskusjonstråden for Killzone 2 anmeldelsen fortsatt er der i det hele tatt, for noen av dem virker overhode ikke fornøyd med Gamer.no der.

    Igjen, lykke til.

    Mvh TSP

  76. Tage Says:

    Siterer TJ
    «…Hederlige unntak er Rune Fjeld Olsen i VG…»

    Kunne ikke vært mer enig. En av de beste, sakligste, og mest profesjonelle spilljournalister her til lands.

  77. Per inge Says:

    Kjipt å ikke kunne få lese for øyeblikket, men jeg gleder meg til å se hvordan siden blir etterhvert.

    Keep up the FTW!

  78. Alekplay Says:

    Kjipt å lese dette. Fra i går av SUGER EDDA MEDIA! Stå på gutta (og damene) i Gamer og jeg og alle andre som leser dette håper på at dere får opp en ny og MYE finere side mye fortere!

    Mvh: Alekplay

  79. Lazy Says:

    Lakus sier:

    31/01/2009 at 01:32
    Gøy å se at 95% syntes at Ga,mer.no enter va flinke eller i det minste gjennomsnittlige. Og så har du de siste 5% som mener Gamer.noo er helt forferdelig.

    Morsomt i de sene natterstimer… (Quote)

    Det betyr at det er 95% idioter og 5% oppegående personer her

  80. Espen Ottestad Says:

    Det har kommet ut en del informasjon om bruddet på Dagbladet.no nå: http://www.dagbladet.no/2009/01/30/kultur/spill/gamerno/edda_media/4620094/

    Det ser ut som Gamer.no har blitt skvist ut på en temmelig dirty måte.

  81. Stig Says:

    Hola,

    Jeg må vedgå at jeg har ikke noe forhold til verken tek.no, edda media eller diskusjonsforaene. Har vurdert et par ganger å melde meg på diskusjonsforumet, men aldri kommet så langt. Så for meg er diskusjonen ganske enkel i forhold til hvilket nettsted jeg skal følge.

    Dette er kanskje et godt tidspunkt å komme med noen tanker. Gamer.no sin styrke er at dere til tider har hatt meninger, hvor det meste av spillanmelderfloraen her i landet er rimelig opphengt i referat. Det fine med meninger er at de kan engasjere, på godt og vondt. At folk tar til tårene fordi deres favorittspill får en kjip karakter er et godt tegn på at spillanmeldelser kan bety noe. At folk blir forbannet og går amok på diskusjonsforum eller svever i eufori etter en meningsfull anmeldelsee er enda bedre. Hvis gaming er kultur så fortjener det samme engasjementet som annen kultur, og like skarpe penner som vi f.eks er vant til fra enkelte litteraturkiritikere. At fanboys, nerder med akutt solmangel og uoriginale spillutviklere kanskje kan føle at noen hopper dem på føttene er bra, akkurat like bra som andre engasjerte grupper finner et øyeblikk av himmelens øverste etasje og de tatoverer gamer.no sin score på skulderen sin.

    Jeg håper også at dere fortsetter å vise og utvikle faglig kompetanse i spillkritikken, både ved å trekke inn paralleller fra andre kunst og kulturbevegelser som tydelig inspirerer spill. Enkelte spill er ganske tydelig i sine referanser til politiske, filosofiske og ideologiske bevegelser, og estetisk har endelig spill begynt å stjele som ravner fra viktige kunstretninger (og så smått begynt å definere en del eget) men de fleste anmeldere, anmeldelser og spillere ser ikke disse (såsant de ikke sparker en i ansiktet). I likhet med annen kulturkritikk er det opp til gode anmeldelser å trekke linjer, blant annet for å hjelpe spillere å se disse tingene.

    Uansett, Lykke til.

  82. Jædda Says:

    Lett verdt å følge på til ny side. Tematikk/info i artiklene til Joachim Froholt overgår alle andre mainstream gamingsites, også internasjonalt. Stå på!

  83. Alnes Says:

    Har Edda satt hindringer for journalistene til Gamer er vel dette bare gode nyheter? Så på forumet at alle administratorene osv prøvde å beskytte Edda, men Edda har faktisk vist at de er drittsekker ved ikke å gi Gamer en sjanse til å bygge en egen side først. Likte også at tek sin skribent sa «Gamer har valgt å forlate netverket», da det for min del virket som de ble mer kastet ut. Si fra om jeg tar feil. Uansett Edda skulle gitt dere avslutning verdig, for de mister en viktig del av netverket sitt!

    Lazy, du bryr deg ikke men gidder allikevel å lese 80 kommentarer og til og med svarer??
    Gamer dere har støtte fra mange inkl meg! Ikke skuff oss =)

  84. Ketil Says:

    Så vidt jeg har forstått er det ledelsen i Edda media som har villet kjøpe hele gamer.no (dem har eid 50% til nå) for å få sull kontroll. Når gamer.no ikke har villet selge til underpris har Edda i god gammel «bortskjemt drittunge»-oppførsel sagt: «Du får ikke leke mer i våres gård»….

  85. Digitull Says:

    Ha ha, så patetisk Gamer.no er ass. Skikkelige sutre unger som er så grådige at de bryter med Edda. Prob. er jo at gamer.no ikke lenger har ryggdekning, da vil de forsvinne.

    Fortsett med Gamer.no her dere, så slipper dere utgifter. LLike greit å spare penger og forlate skipet før det forsvinner.

    Skikkelig bæsja på leggen av Gamer.no ass. Uansett så sugde de balle. Tek for the win….

  86. Stu Says:

    Digitull: Er sånne som deg som gjorde at jeg forlot HW nettverket for noen år tilbake. Og jeg håper virkelig sånne som deg forblir der borte.
    Etter slik du skriver, tipper jeg at du er maks 16 år gammel, og laster ned spill.
    Jeg har regnet på det, og har kjøpt spill for drøyt 11.000kr det siste året, uten å ha lasta ned et eneste spill. Vil stolt kalle meg selv en ekte gamer som støtter produsenter for god spill. Og gamer.no har hjulpet meg med å velge riktig spill med gode tester og artikkeler. På bakgrunn av dette holder meg til det orginale Gamer.no så lenge det vil eksistere.

  87. Digitull Says:

    Nerd ass…. Tipper du har kjøpt spill i piratbuktens utdalg. Verry spesial price for you my friend :d

    Kjøpte spill for 30. 000 i fjor jeg altså, sponset av pappa….

    Ha ha looser som må ha hjelp for å velge rett spill,. Kjøper de som ser kuule ut, de jeg ikke liker kaster jeg bort. for mye stress å gi bort.

    Modsa på Hw nettverket r så kjipe mot meg 😦

  88. Digitull Says:

    Forresten er min ps3 bedre enn din lurvemaskin og Xbox360. Bare loosers som har Xbox360

  89. Nailer Says:

    @Digitull:

    Troll much =D

    Det er to muligheter her, du er enten jævlig smart og har god forståelse for Trolling, og gjør som troll kan best.

    ELLER! Noe jeg heller tror er tilfellet: du ER en bortskjemt pappagutt med høl i hodet. Du kaller han nerd for å bruke 10000 på spill,og så skryter du av at du har brukt 30000 helt ukritisk på spill?

  90. Eilif Says:

    Lykke til folkens.

    Vi venter på nye siden og følger så klart med der når den er på plass.

    Stå på!

  91. Raymond Julin Says:

    Synes det er synd å miste kollegaer og det som var (i mine øyne) nettverkets soleklart beste redaksjon. Men jeg skal følge med videre og håper dere klarer å etablere dere alene, noen fordeler er det jo også med å gå solo.

  92. Head-hunter Says:

    Jeg har resarvert bruker 1:)

  93. Flygg Says:

    Og der gikk absolutt all respekt jeg noensinne måtte hatt for edda media ut vinduet. Dønn useriøst!

  94. Viktor Basso Says:

    Håper alt blir å gå bra!
    Blir å følge med her ofte 🙂

  95. Henrik Says:

    Kommenterer rett etter Viktor her (hei, basso!)

    Venter spent på nytt gamer.no! Synd at den fine, sammensveisa forumløsninga blir borte (?), men gamer har fortsatt sin stab med dyktige skribenter – det er akkurat det som drar lesere.

    Cya soon!

  96. razh0r Says:

    Lykke til videre Gamer.no. Jeg kommer til å følge dere videre ihvertfall!

  97. Tor-Steinar Nastad Tangedal Says:

    Digitull skriver: «Prob. er jo at gamer.no ikke lenger har ryggdekning, da vil de forsvinne.»

    Jeg tror du vil bli svært overrasket på et tidspunkt i nær fremtid. Vi har store planer om å vise at vi ikke aksepterer å dø ut etter åtte års hardt arbeid med å plassere Gamer.no på kartet som Norges største og beste spillside 🙂

    Ellers vil jeg igjen takke for ytterligere støtte både her og i diskusjonstråden på Diskusjon.no. Tusen takk! Vi skal ikke skuffe noen av dere, men dere må love å være tålmodige med oss.

  98. WonderStivi Says:

    Venter i spenning på «ny» gamer.no, og gleder meg til å sette den til startside!

  99. iharal3 Says:

    Jeg lurer på hva som skjer med alle de gamle anmeldelsene?
    Blir de med til nye gamer.no eller er det edda media som eier dem?

  100. Brede_Skapstroppen Says:

    Gamer.no er det som gjelder………stå på! Gleder meg til å se de nye sidene.

  101. shampoomactavish Says:

    TST: Gamere venter gjerne i 5-10 år på spill, så jeg tror vi overlever ventetiden deres med glans 😉 Det gjør ihvertfall jeg!

    Må bare spørre om ALLE skribenter fra tidligere Gamer.no vil følge dere videre, eller er det noen som dropper det?

  102. Villanden Says:

    Jeg tror dette kan bli bra. Dere har bygd opp tillit hos leserne deres, og jeg vet med sikkerhet at dere ikke kommer til å skuffe oss.

    Det er ikke lett å starte på nytt, men fans av gamer.no har tålmodighet nok til å holde ut til dere er på trygg og stabil grunn igjen.

    Lykke til gutter. Vi venter spent 😉

  103. Allan Tangedal Says:

    Lykke til videre, fra meg og alle kjente som følger med på Gamer!
    Stolt av deg, TS. Stå på!

  104. Lerstein Says:

    Håper virkelig dette kommer på nett igjen….
    Jeg likte veldig godt å følge med på gamer.no

  105. Jef Says:

    Stå på!!! vi norske spilletuiaster trenger gamer.no!! Bra at dere holder ut! 🙂 er inpå hver eneste dag.

  106. klinkekulen. Says:

    så kaldt det var i dag. =/

    stå på gamer.no!!

  107. J.S. Magnussen (jayhem) Says:

    Argh, føler meg litt på etterskudd her nå, ikke hatt nett i helga.

    Men føler det fortsatt er viktig for meg å få sagt lykke til til deg og gutta (og jentene, hvis dere fortsatt har noen igjen av dem), Tor-Steinar. Har fulgt gamer.no og forum.gamer.no siden 2002 og jeg har rett og slett ikke en vond ting å si om sida. Det har vært så mange artikler og anmeldelser oppigjennom som har gledet meg, og nå har dere i tillegg opparbeidet dere Norges klart mest solide samling av spilljournalister.

    Kommer til å vente i spenning på den nye sida, og forhåpentligvis vil dere oppfylle alle mine behov for seriøs norsk spilljournalistikk de neste åra også! Gleder meg allerede!

    (Og hvis det nye forumet kan bli hersket med samme type stålhånd som gode gamle forum.gamer.no er jeg den siste som skal klage… 😉

  108. JKS Says:

    Hei Gamer.no

    Lykke til med det nye nettstedet, stå på videre gutter.
    Jan Kristian S

  109. Mikael Says:

    Nå sitter jeg her på jobben å har ingen ting å lese! Prøvde meg på en annen spill side, men det ble ikke helt det samme. Gleder meg til nye Gamer.no er oppe.
    Stå på gutter og menn, dere har alltid gjort en fantastisk jobb!

Legg igjen en kommentar